Km teller uitval.

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Evolution Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

Hallo,

Na heeel lang weinig tot niet actief te zijn met de sportster nu toch weer tijd om er mee aan de gang te gaan.

Vorig jaar tijdens een rit naar duitsland pats km teller uit, de naald blijft op 80 ofzo staan. de toerenteller heeft wel verlichting en doet het wel.
de knipperlichten doen het ook niet.

Tank eraf en het plaatje van het balfhoofd: kabels lijken goed te zijn, geen breuken of gekke dingen, kan ik nu al met zekerheid zeggen dat de teller zelf kaduuk is? deze gaf soms ook afwijkende snelheden aan. Als je het dmv meten moet gaan checken, op welk punt van die dikke stekker moet ie dan open? Deze stekker daar hangen meer onderdelen aan, dus mocht ik er een op de kop tikken, hoe sluit je hem aan? moet de teller open van onder?

Heeft er iemand misschien zo'n ding liggen?
OneyedK

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door OneyedK »

Veel vragen ineens ;)

Misschien even vermelden welk type/jaartal je Sporty is, kan helpen.

Feit dat ook je knipperlichten het niet doen, wijst voor mij eerder naar een massaprobleem dan naar een "defect".
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

Ja Sorry het is een XL1200S van 2002,

Ik heb op marktplaats zitten kijken , schijnbaar kunnen de platen eraf van onderen, (met een imbus maat die ik weer niet heb).

en dan zit er een stekker aan, misschien is daar nog wat aan te zien / meten. als het goed is staat er dan ook ergens een oem nummer om het zoeken te vergemakkelijken.

van de week weer naar pehavo voor een imbus sleutel en dan de platen aan de onderkant eraf. De 2 tellerhuizen zijn een geheel met de plaat die er tussen zit schijnbaar.

Ik zoek eigenlijk nog naar een origineel stuur, risers/bevestigingen, tellers en spiegels van een originele Sportster 1200 sport, mocht ik dat tegenkomen alles tegelijk vervangen. iemand nog een idee waar je zoiets op de kop kan tikken? marktplaats zie je vaak door de bomen het bos niet meer.

Ik zal toch nog eens de accu eruit halen en da massa kabels checken, zoals hier op het forum geadviseerd wordt
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

WEgens tijdgebrek gaat er bij mij altijd weken overheen voor ik weer iets aan de motor doe!

massakabel lijkt goed, het deksel aan de onderkant van de teller afgeschroefd, niets aan te zien.

toch maar eens opzoek naar een andere teller, n.a.v. het nummer onderop niets te vinden op het internet!

ik weet niet of iemand het ooit leest, maar ik ga toch melding maken van alles wat de revue passeert!
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2931
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2058 times
Been thanked: 1293 times
Contacteer:

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Wordt zeker gelezen , succes!
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 463
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 27 times
Been thanked: 119 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door Patman »

Volgens mij heb ik nog spiegels liggen, denk alleen niet voor de sport. Zijn vierkante met korte steel.

Heb ook nog 1 druppelvormige liggen.
Sporty
10-24
10-24
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 sep 2015 21:19
Been thanked: 4 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door Sporty »

Als de teller blijft hangen bij een electronische teller kan ook de sensor kapot zijn, ook kan de bedrading onder het zadel door zijn, komt vaker voor, doormeten is het best 😉 , tellers zijn erg duur en als je bekabeling kapot is is een nieuwe teller ook meteen kapot 😝
Sporty
10-24
10-24
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 sep 2015 21:19
Been thanked: 4 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door Sporty »

Neem anders ff contact met me op, zit bij jou in de buurt volgens mij 😉
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

Hallo! kijk bedankt voor het meedenken.

Ik heb in principe alle bedrading gehad, het zadel en de tank eraf gehad, de draden vanaf de teller naar achteren gevold.

Is allemaal niets aan te zien, nu ben ik bezig met de massakabel die vanaf de min van de accu naar het frame loopt los te maken en op te schuren. dit zal het wel niet zijn maar toch.

De teller staat ook op 60 km per uur ofzo. viel ineens pats uit niet meer gedaan.

Voor wat het aanbod spiegels, als er losse spiegels gekocht worden dan de originele zwarte sportster sport spiegels, dit is met lange stelen, met korte werkt niet dit heb ik er al eens opgehad. kijk ik tegen mn schouders aan.

Nu hebben jullie het over doormeten, als ik de stekker van de teller haal, waar moet je dan plus of min op meten? iemand ideeën?
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

ff een update:

Vorige week zonder teller richting mook / ell gereden bijpiet.nl

hier een teller gehaald en deze eraan gehangen, maar geen resultaat. gelukkig nam hij hem terug, nu nog mijn eigen teller goed terug in elkaar zetten, ook heb ik een pinnetje krom gemaakt, hopelijk is deze te redden.

Nu is het toch zaak zoals hier al eerder al aangeven werd om de bedrading op een of andere manier door te meten.

Iemand nog een idee hoe ik kan meten aan de stekker? de gaatjes zijn zo klein dat je er niet met een multimeter in kan!
nimjaefighter
100-199
100-199
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door nimjaefighter »

Maat van mij had t zelfde probleem met zijn softail heritage.
Toen bleek het aan de sensor te liggen.
misschien een idee daar eens een andere van te proberen.

Wat doormeten betreft. gewoon een naald of klein spijkertje in de multimeter knijpers hangen(of hoe heten de dingen eigenlijk)
philippehopman
10-24
10-24
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2016 22:08
Been thanked: 5 times

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door philippehopman »

Kijk Fighter! dat is een goede tip, dat ik daar zelf nou weer niet opgekomen ben! een naald oid kan je ook zo in de draden prikken in principe.

Ik had even niet gezien dat je gereageerd had, ik zal dit eens aanzetten op een of andere manier.


Probleem OPGELOST.

Ik heb hem weggebracht want er komt helemaal niets van zo. Dalijk is de zomer weer om dacht ik.

Wat bleek, ik ben gewoon een ezel want ik heb niet eens in de gaten gehad dat er nog ergens een paar zekeringen in de motor zitten! deze lag er gewoon een uit en de beste man waar ik hem heen gebracht heb die heeft ook wat bedrading nagekeken en de teller die ik half uit elkaar had liggen weer in elkaar gezet. alles deed het weer alleen mn teller wijkt nu nog verder af, toch maar eens die sensor schoonmaken ook al zei de monteur dat niet scheelt. nu poetsen en verder rijden. bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 901
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 869 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Km teller uitval.

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Mooi dat was namelijk mijn eerste gedachte toevallig ook een zekering...en ja inderdaad zélf iets doen is leuk maar als je er niet uit komt gewoon om hulp vragen inderdaad...


Maar die afwijking in je teller kan het niet komen dat er ooit een ander voorwiel in is gezet?

Groetjes Karin
Veel rijplezier trouwens...
Never Give Up💀😁
Plaats reactie