Moeizaam starten

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
DuMonde
5-9
5-9
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2017 16:01

Moeizaam starten

Ongelezen bericht door DuMonde »

Beste Forum-leden en mederijders.
Ik zit met een klein probleem. Net na kerst een Sportster gekocht. Starten, lopen. Flinke rit naar huis gereden (Middelburg-Zandvoort...maar het was het waard!!!). Wegens omstandigheden moest de motor buiten staan. (Staat sinds enkele dagen nu binnen. Nog niet verwarmd, maar dat komt er aan.)
Het heeft een paar keer goed gevroren en zodoende wilde hij niet meer starten. Eerst nog wel met startkabels en een booster maar dat later ook niet meer. Nieuwe accu gehaald en de Optimate 3. Geplaatst, starten lopen. Omdat hij nog steeds buiten stond, kon ik hem (denk door de kou) s'ochtends steeds niet starten. Maar na een paar uur aan de Optimate lukt het wel weer. Zaterdag nieuwe bougies er in gedraaid, en ook toen weer aan. Gister ochtend weer niks. Vannacht hele nacht aan de lader gezeten. Onder een hoes. Ging er al echt vanuit dat hij zou gaan starten. En #@&! ¥.....weer niks.
Heb wel de accu gemeten toen ik hem aankreeg.
Motor uit 12.4
Stationair 14.2
Bij gas geven (gok 2000/3000) gaat ie tot max 14.45

Daarna weer een half uur tot uur aan de lader gezet en startte hij opeens weer. Na 2x voorgloeien?!
Het is geen voorgloeien, weet ik ook wel. Maar was dezelfde handeling. Contact aan, wachten op injectie, uit, en opnieuw, en toen starten. Leek alsof ie meer stroom kreeg? Iemand bekend met zoiets?
Rest van de dag/avond bleef hij aangaan.

Wil gewoon dat hij start als ik op t knopje druk :cry:

Vanavond vriest het niet als het goed is. Heb m nu weer aan dr druppellader hangen.....de ochtend afwachten maar......

Betreft overigens een XL1200C Roadster (Custom?)
Uit 2007.
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 242 times
Been thanked: 255 times

Re: Moeizaam starten

Ongelezen bericht door RoelVP »

Vorst is uiteraard nooit goed voor een batterij.
Je hebt de batterij vervangen, dat is al goed, maar zelfs met een gloednieuwe batterij start hij niet na enkel 1 nacht buiten staan?
Misschien eens kijken of hij zelfs bij stilstand ergens stroom verbruikt door een los contact?
DuMonde
5-9
5-9
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2017 16:01

Re: Moeizaam starten

Ongelezen bericht door DuMonde »

Ja enige wat ik kan bedenken is mijn alarm die natuurlijk de hele nacht aan staat. En nou woon ik ook in een hoekhuis, op een gevoelige straat. Als de bus voorbij rijdt of een vrachtwagen, dan voel ik dat binnen. Zelfs skateboards of skeelers voel ik over de stoep gaan. Zou dat een reden kunnen zijn?? Dat mijn alarm de hele tijd getriggerd wordt? Het is trouwens zo een kastje zonder knopjes. FOB dacht ik?!
Plaats reactie