3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Schapenkop
10-24
10-24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 nov 2015 11:48

3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door Schapenkop »

Hoi,
Ik heb een setje originele 3-in-1 knipperlichten
(met achterlicht- en remlichtfunctie) afkomstig van een 2015 Breakout gekocht voor op mijn Sportster 883C b.j. 2001.
Omdat dit LED is i.p.v. gloeilampjes zal ik hiervoor waarschijnlijk een (Badlands) load equalizer moeten monteren (ondanks dat ze origineel HD zijn)?
Tevens moet ik de afgeknipte draden op de juiste manier aan de kabelboom van m'n 883C zien te monteren.

Nu heb ik een nieuwe Badlands Load Equalizer III liggen, niet de plug&play versie (LE03-A) maar de versie met losse draden (LE03).

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee en dus tips en uitleg hoe dit het beste aan te pakken?
Eigenlijk moet ik dus vanaf de stekker naar de draadboom onder het achterspatbord de load equaliser met nieuwe bedrading naar beide 3-in-1 knipperlichten aanleggen.

B.v.d.
Schapenkop
10-24
10-24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 nov 2015 11:48

Re: 3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door Schapenkop »

Toevoeging:
Na héél veel Googlen kwam ik op een forum waarop iemand eenzelfde vraag stelde.
De eindconclusie hier was:

"Finally was able to put everything together. New wiring to the main harnass and connected everything without any modules. All works. FWIW, the HD bullet led turn/brake/run lights work without any modification, just connect the wiring to the correct wires. No resistors for the rear lights, I did keep the regulars bulbs for the front. Bonus: I can now also stop the turn signals by pressing the controls on the handlebars, instead of waiting till they stop by themselves. Thx, for all the input guys.
Love to read the topics."
(Link: http://www.hdforums.com/f...871-led-turn-signals.html)

Nou gaat het hier niet om een XL883C maar denk dat dit niet uitmaakt?
Hieruit maak ik op dat ik zelfs de Badlands Load Equalizer niet nodig zal hebben?
nimjaefighter
100-199
100-199
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: 3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door nimjaefighter »

als je rondom overstapt op led wel.

de persoon van t bericht heeft aan de voorzijde de originele lampjes gehouden/.
Schapenkop
10-24
10-24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 nov 2015 11:48

Re: 3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door Schapenkop »

Juist.
Ik wil dit in eerste instantie ook zo doen.
Schapenkop
10-24
10-24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 nov 2015 11:48

Re: 3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door Schapenkop »

In de service manual van een Sportster Nightster (met dezelfde verlichting) staat:

-Zwart = massa
-Groen = r.a.w.
-Wit = plus+ (dus running light?)
-Rood = remlicht.

Verder staat in de service manual:

"HDI (=Harley Davidson International, dus niet-Amerikaanse modellen) 883N and XL 1200N are equipped with a sealed LED tail lamp, brake lamp and turn signal in each rear turn signal housing. Instead of a rear lighting converter module, this model is equipped with an interconnect harness between main harness rear lighting connector and the turn signal and license plate lamp harness connections.

(The domestic XL 883N/XL 1200N rear turn signal lamps also serve as tail lamps and brake lamps. Dual filament bulbs provide these features; one filament provides the tail lamp function while the other filament provides the dual function of turn signal and brake lamp.
In order for a single filament to function both as turn signal and brake lamp, a converter module is required. The converter module is incorparated into an interconnect harness that connects the main wiring harness tot the rear lighting harness.The converter module is located in front of the battery
.)

Ik interpreteer dit zo dat voor de LED 3-in-1 rear lights dus niks van een converter module nodig is maar alleen een aangepast wiring harness, dus in mijn geval enkele nieuwe verbindingsdraden..?

Ik ben op m'n eigen posts aan het reageren maar zo kunnen anderen wellicht informatie terugvinden ;)
Laatst gewijzigd door Schapenkop op 23 nov 2016 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Schapenkop
10-24
10-24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 nov 2015 11:48

Re: 3-in-1 LED zoals op 48 op 2001 Sportster

Ongelezen bericht door Schapenkop »

Ik wist al dat de 3-in-1 turn signals niet te openen zijn maar vond toevallig dit filmpje.
Interessant om ze toch eens van binnen te zien:
https://m.youtube.com/watch?v=RwkadK4B7sY
Plaats reactie