Led knipperlichten aan mijn apehanger

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
krekel1979
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2018 09:41

Led knipperlichten aan mijn apehanger

Ongelezen bericht door krekel1979 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn knipperlichten.

Ik heb voor op mijn apehanger led knippers geplaatst. Had op mijn oude stuur die van kellerman halogeen maar deze staan niet mooi op de apehanger.

Nu heb ik de platte dop lichten ala Roland Sands gemonteerd met een badlands equalizer (deze zat al gemonteerd) als ik deze aanzet branden de knipperlichten. Als ik de kellermans erbij aansluit knippert alles netjes. Achter heb ik de knipperlichten verwijderd omdat de kabel steeds doorscheurde ivm verlaging en bredere Achterband.

Nu heb ik bij harliepleats weerstanden gevonden, 25W en 6,8 ohm. Even rekenen en deze zouden overeenkomen. Kan ik deze weerstanden gebruiken als vervanger voor mijn achterste knipperlichten?

Vind het zelf een stuk mooier zo en die op het stuur zijn fel genoeg voor voor en achter. Mag dit zo, of heeft meneer de blauwe pet er een bonnen boekje bij nodig?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Ronald
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Led knipperlichten aan mijn apehanger

Ongelezen bericht door MoneyFor »

krekel1979 schreef: 23 dec 2018 13:07
Nu heb ik bij harliepleats weerstanden gevonden, 25W en 6,8 ohm. Even rekenen en deze zouden overeenkomen. Kan ik deze weerstanden gebruiken als vervanger voor mijn achterste knipperlichten?
Ja dat kan.
krekel1979 schreef: 23 dec 2018 13:07 Vind het zelf een stuk mooier zo en die op het stuur zijn fel genoeg voor voor en achter. Mag dit zo, of heeft meneer de blauwe pet er een bonnen boekje bij nodig?
Zal er van af hangen hoe die zijn pet staat :) , heb dit ooit voorgehad op een racer , daar stonden de handlebar-end knipperlichten op en die zag je zowel, voor, zij en achterkant
maar was voor meneer met de pet niet voldoende en heb er bekeuring voor gekregen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Led knipperlichten aan mijn apehanger

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dit was destijds het probleem volgens die gast met z'n pet :)

"De aanduiding van richtingverandering d.m.v. richtingaanwijzers moet steeds waarneembaar zijn voor een waarnemer die zich in het mediaanvlak van de motorfiets bevindt op een afstand van 10 m voor, respectievelijk achter het voertuig."

Dat was het duidelijk wel maar volgens hem belemmerde mijn lichaam het zicht naar achteren .... en zo vet ben ik nu ook weer niet hoor :lol: en ze waren ook niet conform de regelgeving omdat er niet zo'n E teken in stond.

Nu het al dan wel of niet verplicht zijn van knipperlichten te hebben hangt af van het "type" goedkeuring. Was de motor oorspronkelijk voorzien van 4 knipperlichten volgens de goedkeuring moeten die er eigenlijk op blijven zitten. Let wel, ik gebruik de Belgische wegcode maar veronderstel met dat EU gezeik van tegenwoordig dat het het in Nederland wel gelijk zal zijn.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie