dual function LED inserts

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Buck
50-99
50-99
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 dec 2018 20:24
Locatie: Aalst - Oost Vlaanderen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

dual function LED inserts

Ongelezen bericht door Buck »

Hey iedereen,

Weet iemand of de 2 in 1 led inserts (dual function) compatibel zijn met de europese modellen?

Je hebt er van Custom Dynamics en van RRI (rogue rider industries) bijvoorbeeld.

Ik wil vooraan de pinkers ook als dagrijlicht icm met de pinkerfunctie gebruiken.

Indien het niet standaard werkt (zowel voor als achteraan) wat heb je nodig om het wel te doen werken?

bedankt!
groeten!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: dual function LED inserts

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Het werkt niet standaard, je kan het ombouwen door middel van extra bedrading te trekken en een andere knipperlicht relais.

Hou er rekening mee dat het eigenlijk niet wettelijk is toegelaten, als je een pennelikker hebt die het zeer strikt neemt met de letter van de wet dan heb je pech.

Als je het allemaal simpeler wil doen, er bestaan ook leds die je oem bulb vervangen ( vooraan dan toch want achter heb je al leds ) en dus normaal gewoon wit
branden en als ze signaal krijgen van de knipperlicht relais gaan ze over op amber/oranje. Komt dus nog steeds een extra draadje bij kijken dat je gewoon kan
aftakken in koplamp maar je oem relais kan blijven dienen.

Ik heb dit systeem gebruikt in m'n Goldwing GL1800 maar terug verwijderd wegens te fel ( zitten ook witte knipperlicht glazen in ) en de weerstand die er tussen
zat werd naar mijn mening wel heeel erg heet in m'n plastic spiegel.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Buck
50-99
50-99
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 dec 2018 20:24
Locatie: Aalst - Oost Vlaanderen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: dual function LED inserts

Ongelezen bericht door Buck »

Bedankt voor de reactie!

Is de relais nodig, want als ik op youtube naar install filmpjes kijk van onze amerikaanse vrienden, dan zeggen ze steeds dat de motor de nieuwe pinkers aanleert?

thanks
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: dual function LED inserts

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Je hebt nu een relais die zowel een gewone bulb als de leds achter aanstuurt, je kan de bestaande relais inderdaad blijven gebruiken het enigste wat je gaat hebben is dat de lichtjes in "dashbord" die aangeven dat je pinker naar links of rechts aanstaat sneller gaan knipperen dan de pinkers zelf.

Dat aanleren heb ik nog nooit van gehoord of het zou iets van 2018 model moeten zijn maar bij mijn weten is dat idem als de 2017. Op mijn 2018 , 114 - Fat Bob is dat in ieder geval nog altijd zo want daar heb ik van die mini led pinkers voor gemaakt vooraan en in het dashbord gaan ze sneller dan de eigenlijke pinkers zelf.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Buck
50-99
50-99
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 dec 2018 20:24
Locatie: Aalst - Oost Vlaanderen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: dual function LED inserts

Ongelezen bericht door Buck »

bedankt!

Inmiddels heb ik er gevonden die een extra kabeltje hebben dat je aan de koplamp aansluit, zodat je in de pinkerbehuizing een dagrijlicht en pinker hebt.

Achteraan hebben de pinkers al een dubbele functie (achterlicht/remlicht) en pinker, dus waarschijnlijk zal daar wel een normale in kunnen.

Naar het schijnt (volgens custom dynamics) hebben sportsters vanaf 2013 geen load balancer of relais meer nodig. De BCM regelt dat.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: dual function LED inserts

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Achteraan kan je niets in veranderen, krijg je niet open ... maar branden normaal altijd toch al.

Het "dashbord" lichtje zal sneller knipperen als je vooraan ook leds steekt, heb tot op heden nog geen enkele gehad waar dat niet het geval was. De Fat Bob die ik heb
is een 2018 model en heeft de "nieuwste" electronica en achteraan ook die 3in1 leds en vooraan normaal gewoon halogeen lampje.

Daar zit nu led op en het waarschuwingslampje gaat als een gek tekeer, dit is het geval op de 2016 Breakout, 2017 Iron en de 2018 Fat Bob. Dus veronderstel dat het bij
jou ook het geval zal zijn maar dat doet niets af aan de werking van je pinkers, deze behouden het gewone tempo.

Plaats zeker eens een foto als ze erin zitten, zijn wij allemaal blij mee ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie