Pagina 1 van 1

Achterband XL1200S, gaat een 160 of 180er?

Geplaatst: 01 feb 2016 22:50
door BasT
Hallo allen,

Ik ben van plan om mijn sportster 1200 uit 2000 zijn achterband te verbreden.

Een 130 band vind ik een beetje klein ogen. Zeker als mijn vriendin straks ook achterop gaat ( niet dat mijn vriendin groot is of iets), maar de motor lijkt zo smal als er 2 man achterop zit!

Nu heb ik begrepen dat zonder problemen een 140 band past.

Echter vind ik dat verschil nihil.

Ik ben absoluut niet handig en zie het ook niet zitten om mijn achterbrug helemaal te verlassen of iets dergelijks.
Daarnaast kan mijn budget dat ook absoluut niet aan, hehe. De dealer zei dat het ongeveer €6425,- ging kosten..... Toen slikte ik wel een beetje!

Het liefst zou ik een 180 of 160 willen. Net iets groter ogend. De riemaandrijving neemt veel ruimte in en het houd niet over.

Zijn er meerdere ervaringen voor sportsters uit mijn bouwjaar?

De 1200 XR topics gaan niet echt op voor mijn type vermoed ik.

Re: Achterband XL1200S, gaat een 160 of 180er?

Geplaatst: 01 feb 2016 22:57
door charlesb52
Neen, een XR is ánders.
Misschien reageert BigRichard, die had op zijn Sporty een 180er; zie ook forum1.

Re: Achterband XL1200S, gaat een 160 of 180er?

Geplaatst: 02 feb 2016 12:00
door Geezer
Zie je niks van (breedte achterband) als je erop zit :D

Re: Achterband XL1200S, gaat een 160 of 180er?

Geplaatst: 02 feb 2016 13:14
door BasT
Jep schreef:Zie je niks van (breedte achterband) als je erop zit :D
Klopt helemaal!

Maar ik vind het voor mij zelf een fijner gevoel wetende dat ik stabieler op de weg lig.
Weet niet waarom, maar geeft mij een stukje veiligheid.
Krijg het gevoel dat ik daardoor minder snel onderuit glijd haha...

Re: Achterband XL1200S, gaat een 160 of 180er?

Geplaatst: 08 jul 2016 22:06
door Ironman
Ik zit met hetzelfde vraagstuk, heb een 883 Iron 2014 en zou graag een wat bredere slof achter hebben. Ook andere vering zodat de fender wat korter op de band komt te liggen.
Heb al gemerkt dat als we met 2 personen er op zitten dat de vering op sommige drempels er volledig door gaat en dat is voor het rijcomfort allerminst prettig.
Dus ook hiervoor zit ik aan progressieve vering te denken. Aangezien ik echt 2 linkerhanden heb is dus de vraag of een bredere achterband mogelijk is zonder al te veel verder ingrijpen en welke vering kies ik best. Korter op de fender en toch stugger zal niet eenvoudig zijn lijkt me.