Overlopende Carburateur XLH 883 '89

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
wicoiye
10-24
10-24
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2015 20:11
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Evolution Overlopende Carburateur XLH 883 '89

Ongelezen bericht door wicoiye »

Hallo,
Zoals ik al eerder heb vermeld ben ik bezig met een XLH 883, die meer dan 8 jaar heeft stil gestaan.
Eindelijk dacht ik alles klaar te hebben, hij draait goed rond met de nieuwe accu en wil starten.
Maar als ik de benzinekraan open heb gaat hij na een korte tijd behoorlijk lekken door z'n overflow,
Heb de vlotterkamer voorzien van nieuwe onderdelen zoals een nieuw afsluitklepje en met testen, door de toevoer te blazen sluit het goed af.
Maar zodra ik de vlotterkamer vol laat lopen stroom het toch weer door de overflow, de drain zit goed dicht.
Ook vind ik het vreemd dat hij vol loopt zonder te starten omdat de benzine eigenlijk volgens mij door vacuum naar de vlotterkamer toe moet worden gezogen.

Hoop dat iemand hier mij over kan adviseren.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 07 mar 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Overlopende Carburateur XLH 883 '89

Ongelezen bericht door brede aap »

Tja ik gok.
Als er een vacuumbediening is dan moet dat ook met slangetjes zijn aangesloten, dan heb je een vacuumkraan.
Een vacuumkraan heeft ook een stand dat de brandstof gewoon door blijft lopen, zonder tussenkomst van het vacuumsysteem.
Als je de vlotterhoogte verkeerd hebt afgesteld, zal de benzine te laag of te hoog in de vlotterkamer komen.
Ik weet even niet hoe het eruit ziet bij jou, maar als de kamer zich begint te vullen, moet een lipje of hoe dat er ook uitziet, de toevoer gaan dichtdrukken. Drukt dit niet op tijd, maar te laat, de vlotternaald -dicht- dan zal er teveel in de kamer lopen.
Dicht de vlotternaald dus niet op tijd af, gaat het overtollige door de overloop.
Bij mijn oldtimerbrommers heb ik wel eens luchtbellen meegemaakt, dat had niks met afstelling te nmaken, er zat gewoon een luchtbel in de kamer. Vlotterbak eraf en erop hielp toen. Door de luchtbel spat al je benzine uit de carb.

Algemeen carburateurverhaal was dit.
wicoiye
10-24
10-24
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2015 20:11
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overlopende Carburateur XLH 883 '89

Ongelezen bericht door wicoiye »

Volgens mij is de hoogte niet echt af te stellen, zal eens kijken of het pennetje een beetje gebogen kan worden.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Overlopende Carburateur XLH 883 '89

Ongelezen bericht door brede aap »

...ben wel beniewd hoe je de sportster hebt weten op te lappen nu?
Plaats reactie