Afstellen Dyna-ontsteking?

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Gesloten
SportHeuf

Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door SportHeuf »

Moghe,

Nu heeft iemand die zei er veel verstand van te hebben alles uit elkaar gehaald van m'n Sportster. Nu staat die ondertussen thuis en ben ik hem zelf ana het afmaken, omdat dat helaas niet lukte met die persoon.
Nu heeft die er een nieuwe Dyna ontsteking en bobine ingezet.
De motor heeft al even gedraaid, maar die liep natuurlijk niet fijn, sloeg wel aan, maar liep erg hoog in de toeren.
Nu zei hij dat je gewoon op gehoor kan draaien aan de ontsteking om de motor goed te krijgen..
Is dit zo? Ook hier geen enkele ervaring mee, zoals in m'n andere berichten wel te lezen is :-(


Tevens zei hij dat het zwarte dingetje achter de carburateur niet aangesloten hoeft te worden. Iets als druk ventiel ofzo.. iemand daar kennis over?
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 01 jun 2017 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Afstellen ontsteking

Ongelezen bericht door bow »

Nee je kan een ontsteking niet afstellen op gehoor. Je kan beter een goede manual halen of hem laten afstellen bij een pro.
SportHeuf

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door SportHeuf »

Ok, zorg dus dat het streepje voor het spiek gaatje (timing window) komt te staan net boven de onsteking. Dan zet ik het contact aan. Plaats een lampje aan het blauwe draad van de onsteking en dan draai ik de onsteking tot het lampje gaat branden.
Dit is zoals ik het nu begrijp. Klinkt niet al te lastig. Morgen maar eens proberen.
SportHeuf

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door SportHeuf »

Kan iemand me helpen? ik heb het timing window geopend, versnelling in z'n 5 en de motor geduwd tot de streep. Dit lijkt me het TDC moment. IS dat het moment waarop de timing dus moet gaan vonken of is het juist het signaal ervoor?

Hopelijk kan iemand me even een antwoord geven.

En als ik dan de ontsteking draai, en het lampje gaat branden, hebben ze het nog over een vervroegen. daar weet ik helemaal niks van, heb ik daar rekening mee te houden? ik heb er een Dyna S op geïnstalleerd met de Dyna bobine.
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Mischien staat hier iets wat je kan helpen..

viewtopic.php?f=20&t=37&p=1631&hilit=Dy ... lken#p1631


Gewoon zoekfunctie even gebruiken...succes
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door Peke »

Ik zou het door iemand laten doen die er echt verstand van heeft.
Op deze manier wordt het een ergernis voor je ben ik bang.
SportHeuf

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door SportHeuf »

Peke schreef: 05 jun 2017 17:10 Ik zou het door iemand laten doen die er echt verstand van heeft.
Op deze manier wordt het een ergernis voor je ben ik bang.
Daar zat ik ook wel aan te denken, maar dit is ook wel weer leerzaam lijkt me. Als er dan ooit wat mee is, dan kan ik het misschien ook weer zelf oplossen. Ben er op uit, lekker veel te leren van dit project :-)
Natuurlijk als iemand het voor doet gaat het in 1 keer goed, maar daar moet die iemand maar net zin en tijd voor hebben ))))
SportHeuf

Re: Afstellen Dyna-ontsteking?

Ongelezen bericht door SportHeuf »

Sluit maar. Ga opzoek naar een vakman in de buurt.
Gesloten