Hallo,
Weten jullie wat er allemaal door de dealer word gedaan bij een grote beurt van een 1200c carburateur versie bjr 2004. Ik wil deze zelf gaan doen maar ik wil weten wat er zoal aan het blok gebeurt, worden de kleppen gesteld compressie gemeten? De harley heeft 15000km gereden.
Ik hoor het graag van jullie.
sportster 1200 grote beurt
-
- 1500-1749
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 348 times
Re: sportster 1200 grote beurt
Als je een manual koopt staat het er precies in,ook hoe je het moet doen. Echt wel handig
Re: sportster 1200 grote beurt
bij de dealer is het vooral een grote beurt voor je portemonnee..
wat ze doen bij een grote beurt:
visuele controle:
slijtage banden, remmen, lagers, belt (spanning), poulies, remvloeistof niveaus (in principe zouden ze remolie ook verversen..)
verversen/vervangen van oliefilter, motorolie, transmissie olie.
nieuwe bougies.
controleren speling primaire ketting en evt spannen.
controleren speling op gas en koppelings kabels en evt corrigeren.
aan je kleppen doen ze niets.. zijn hydrolische klepstoters dus die regelen alles zelf.
voor een fiets van 11 jaar oud zou ik niet naar de dealer gaan.. zonde van je geld. alles wat zij doen bij ee beurt kan je zelf ook doen.
kost je een tientje of vijf en een uurtje om zelf te doen.
wat ze doen bij een grote beurt:
visuele controle:
slijtage banden, remmen, lagers, belt (spanning), poulies, remvloeistof niveaus (in principe zouden ze remolie ook verversen..)
verversen/vervangen van oliefilter, motorolie, transmissie olie.
nieuwe bougies.
controleren speling primaire ketting en evt spannen.
controleren speling op gas en koppelings kabels en evt corrigeren.
aan je kleppen doen ze niets.. zijn hydrolische klepstoters dus die regelen alles zelf.
voor een fiets van 11 jaar oud zou ik niet naar de dealer gaan.. zonde van je geld. alles wat zij doen bij ee beurt kan je zelf ook doen.
kost je een tientje of vijf en een uurtje om zelf te doen.
Re: sportster 1200 grote beurt
Als je het zelf wilt gaan doen is een manual gewoon het beste. Ook onderhoud valt daaronder. Als je hem niet op het forum kan vinden heb ik het ook nog wel op pdf geloof ik. In dat geval even pb-en.
Een sportster is vrij easy going qua onderhoud. Dat kan nooit het probleem worden.
Een sportster is vrij easy going qua onderhoud. Dat kan nooit het probleem worden.