KM teller/snelheidsmeter, werkt niet meer na nieuwe accu plaatsen.

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Ambtenaar
10-24
10-24
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2020 22:19
Been thanked: 5 times

KM teller/snelheidsmeter, werkt niet meer na nieuwe accu plaatsen.

Ongelezen bericht door Ambtenaar »

Hallo allemaal mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb samen met mijn vrouw een xl1200 c uit 2005 gekocht.Net voordat ik de motor ophaalde had de vorige eigenaar een andere accu in de motor gezet(geen nieuwe). Nu werkt de teller niet meer,en de idicatie lampjes soms wel/soms niet. Raar verhaal en ik kan op het oog niks vinden,alles ziet er netjes uit. Ook zijn alle zekeringeng nog heel. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn :think:

Groet Bas
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 22 mei 2020 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: KM teller/snelheidsmeter

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Lijkt me eerder een bedrading / connector probleem te zijn, het veranderen van een batterij heeft eigenlijk geen invloed op het wel of niet werken van de teller als
die het voor de rest gewoon doet die batterij.

Misschien alle connectoren even nalopen en eventueel met een reinigingsspray inspuiten, doe dit wel met losgekoppelde batterij of hoofdzekering dat inspuiten dan.
Je kan ook de grote grijze connector op de ecm eens losmaken en terug goed op zijn plaats klikken, misschien door het verwijderen en herplaatsen van de batterij is
deze eventueel wat losgeraakt ( zit eigenlijk wel goed vast geklikt maar je maar nooit ).

Als ik het goed heb zit die nog daar, dacht vanaf 2007 onder het zadel in spatbord uitsparing,


ecm.jpg
ecm.jpg (39.67 KiB) 5539 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Ambtenaar
10-24
10-24
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2020 22:19
Been thanked: 5 times

Re: KM teller/snelheidsmeter

Ongelezen bericht door Ambtenaar »

MoneyFor schreef: 22 mei 2020 13:50 Lijkt me eerder een bedrading / connector probleem te zijn, het veranderen van een batterij heeft eigenlijk geen invloed op het wel of niet werken van de teller als
die het voor de rest gewoon doet die batterij.

Misschien alle connectoren even nalopen en eventueel met een reinigingsspray inspuiten, doe dit wel met losgekoppelde batterij of hoofdzekering dat inspuiten dan.
Je kan ook de grote grijze connector op de ecm eens losmaken en terug goed op zijn plaats klikken, misschien door het verwijderen en herplaatsen van de batterij is
deze eventueel wat losgeraakt ( zit eigenlijk wel goed vast geklikt maar je maar nooit ).

Als ik het goed heb zit die nog daar, dacht vanaf 2007 onder het zadel in spatbord uitsparing,



ecm.jpg
Dat grijze ding zit bij mijn motor op een andere plaats. De rest heb ik al gedaan. Maar ik zal die ecm stekker eens bekijken.
Dank je.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: KM teller/snelheidsmeter

Ongelezen bericht door brede aap »

MoneyFor schreef: 22 mei 2020 13:50

Als ik het goed heb zit die nog daar, dacht vanaf 2007 onder het zadel in spatbord uitsparing,
Na 2009 weer niet. Raar gedoe was dat. Toen wilde ik al eeuwig een kort zadel. Kocht ik een keer een sportster, zat net 2 jaar tijdelijk dat gekke ding onder de achterkant van het zadel, waardoor je zadelkeuze dus niet kort was, maar altijd zon stomme bult achterop had.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: KM teller/snelheidsmeter, werkt niet meer na nieuwe accu plaatsen.

Ongelezen bericht door bow »

Ik weet dat het wisselen van accu's bij mijn Ford focus niet zomaar kan. Dit levert ook storingen op met knipperde lampen. Die moet je dan resetten middels wat handigheidjes met de pedalen. Dit zal bij jouw motor anders gaan. Maar zou eens vragen of een reset misschien nodig is van je ecm
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: KM teller/snelheidsmeter, werkt niet meer na nieuwe accu plaatsen.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Als dat nu nog niet opgelost is zal het wel altijd zo blijven, de post is van bijna een jaar geleden ;)

De ECM zonder stroom zetten is meer dan reset genoeg bij een Sportster, zit gelukkig nog niet zo complex in elkaar als sommige wagens, neem een BMW bv, de grootste fuck aan electronica die je U kan indenken. Koppel je de batterij af om te bv te vervangen kan je naar de dealer om die in te lezen in de ECU van de wagen als je zelf niet de nodige apparatuur hebt ( gaat nu al met Smartphone en een dongle ook, die heeft dus iedereen al wel, de phone niet dongle ).
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie