Voorvork Sportster '86

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
schollekoppetje

Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door schollekoppetje »

Iemand hier enig idee hoe ik de voorpoten los krijg uit het balhoofd van mijn '86 sportster?
Het lijkt wel of ze erin geperst zijn...….
wphb biedt niet echt uitkomst :roll:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3142
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik gebruik zelf wiggetjes ( spie ) om de triple tree wat open te zetten en dan vallen ze er gewoon uit. Je draait de bouten er volledig uit en dan sla ik de spietjes er voorzichtig tussen zowel onder als boven en één kant tegelijk. Heb er nog nooit problemen mee gehad, de spietjes die ik heb zijn uit alu maar je kan gerust een stukje hardhout op spie zagen, niet te lang en om te beginnen net ietsjes smaller dan de opening.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
schollekoppetje

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door schollekoppetje »

MoneyFor schreef: 14 aug 2018 15:50 Ik gebruik zelf wiggetjes ( spie ) om de triple tree wat open te zetten en dan vallen ze er gewoon uit. Je draait de bouten er volledig uit en dan sla ik de spietjes er voorzichtig tussen zowel onder als boven en één kant tegelijk. Heb er nog nooit problemen mee gehad, de spietjes die ik heb zijn uit alu maar je kan gerust een stukje hardhout op spie zagen, niet te lang en om te beginnen net ietsjes smaller dan de opening.
Hey, bedankt voor je reactie...…
Op de kroonplaat zit er geen triple tree!!
Lijken er los in te zitten zonder klem...…. heb dit eerlijk gezegd nog nooit gezien.
Bijlagen
IMG_0051.JPG
IMG_0051.JPG (25.96 KiB) 12030 keer bekeken
IMG_0051.JPG
IMG_0051.JPG (25.96 KiB) 12031 keer bekeken
IMG_0050.JPG
IMG_0050.JPG (30.51 KiB) 12031 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3142
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Inderdaad, ik heb je foto's even opgeslagen op de pc en dan kon ik ze vergroten, zo heb ik ze zelf nog niet gehad, dit is dan waarschijnlijk ook een 35mm.

Nog een mogelijkheid is de alu wat opwarmen, alu neemt sneller de warmte op en zal die ook meer verspreiden dus voorzichtig zijn, dit zou ik als volgende proberen.
Misschien wel terug de stoppen erin draaien bovenaan zodat je na het opwarmen met een plastik hamer een tik kan geven.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
schollekoppetje

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door schollekoppetje »

MoneyFor schreef: 14 aug 2018 18:32 Inderdaad, ik heb je foto's even opgeslagen op de pc en dan kon ik ze vergroten, zo heb ik ze zelf nog niet gehad, dit is dan waarschijnlijk ook een 35mm.

Nog een mogelijkheid is de alu wat opwarmen, alu neemt sneller de warmte op en zal die ook meer verspreiden dus voorzichtig zijn, dit zou ik als volgende proberen.
Misschien wel terug de stoppen erin draaien bovenaan zodat je na het opwarmen met een plastik hamer een tik kan geven.
Ja..... idd dat heb zelf ook al gedacht heb een stalen dop van 30 mm die er precies op past, warm stoken en rustig tikken.
Ga het proberen met beleid!!!!!
Bedankt iig
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3142
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Suc6 !

Dit is zulk een vork...

Afbeelding
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
schollekoppetje

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door schollekoppetje »

Tjolkman schreef: 14 aug 2018 19:06 Is gewoon een 35 mm vork met conische bovenkant.

Bovenste bout van poot stukkie oplossen en met het-altijd-pas-hamertje een paar tikken op geven.
De vork komt uit een Ironhead.
Kijk...…. dat is herkenbaar.
Dus als ik je goed begrijp de bout een stukje opdraaien en met verdrag een tik geven.
Het warm stoken achterwegen laten??
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3142
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dus toch een tik op z'n kop geven zoals Tjolk zegt, beter eerst zo proberen zonder op te warmen lijkt me. Dat kan alsnog mocht het niet loskomen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
schollekoppetje

Re: Voorvork Sportster '86

Ongelezen bericht door schollekoppetje »

Zijn idd los gekomen...….
Plaats reactie