Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
BaCo

Evolution Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door BaCo »

Kan je de cilindervoet pakking van de achterste cilinder vernieuwen zonder dat het blok los of eruit moet?
Sportster 1200 1990
Tips om te vervangen altijd welkom.
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 17 jun 2018 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
BaCo

Evolution Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door BaCo »

Wordt nu toch tijd om er aan te beginnen.
Welke pakkingkit kan ik het beste nemen, zie verschillende voorbijkomen. Van € 50 tot € 100, James, S&S ?

Of toch de hele motor verkopen zo als die nu is!? Is ook nog een optie. Wil toch naar een andere opzoek.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

BaCo schreef: 07 okt 2018 13:39 Wordt nu toch tijd om er aan te beginnen.
Welke pakkingkit kan ik het beste nemen, zie verschillende voorbijkomen. Van € 50 tot € 100, James, S&S ?

Of toch de hele motor verkopen zo als die nu is!? Is ook nog een optie. Wil toch naar een andere opzoek.
BaCo dat zijn serieus verschillende opties die je nu noemt... een pakking vervangen of een andere motorfiets kopen is wel iets helemaal anders :)

Om terug te komen op je eigenlijke vraag, ... JA je kan de pakking vervangen zonder dat de motor uit het frame hoeft.

Wel zorgen dat je een propere doek of keukenrol bij de hand hebt van zodra de cylinder los is en je hem kan optillen prop je de doek of keukenrol rond de drijfstang zodanig
dat er geen vuil in het blok zelf kan terecht komen. De oude pakking zal waarschijnlijk gedeeltelijk aan de cylinder blijven hangen en gedeeltelijk aan het blok, dit steek je
voorzichtig af met een plamuurmes of zo'n mesje om keramische kookplaten mee schoon te maken en dit zonder krassen te maken.

( Zorg ook dat je wat plastictube bij de hand hebt om over de draad studs te steken zodat je deze of de piston met zuigerveren niet beschadigd na het verwijderen van de cylinder.)

Ik gebruik hiervoor zelf steeds pakking oplosser van bv Loctite, dit werkt net zo makkelijk een geen kans op beschadigingen. Dan de nieuwe pakking, je noemt zelf al de 2
beste merken op naar mijn mening, ik gebruik zelf meestal die van James. Cometic zal je in Nederland ook wel vinden en zijn meestal wat goedkoper.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat zuipen kan altijd nog maar een motor verkoop je toch net iets makkelijker en voor meer dat de olie er niet uitzeikt mijn gedacht. Hetgeen je overhoud omdat je een niet lekkende motor verkoopt kan je dan alsnog opzuipen en je bent weer een ervaring rijker :lol: .
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
BaCo

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door BaCo »

Dank je wel voor de tips.
En voor alle 2 de opties is wat van te vinden, zo verkopen "tja dan heb je wat minder zuipgeld" :lol: maar het zelf sleutelen blijft ook altijd wel leuk.
Maar misschien een leuk projectje voor iemand in de winter.
Dank jullie voor de input.
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door kruisje »

zodra je de cylinder iets lift, en de pakking blijft in 1 gedeelte, danwel aan de cylinder, of t blok hangen, kan je de naad met silicone pakking dichten.
boel weer aantrekken, en na een dag de rups vd pakking eraf trekken.

ga niet wrijven, word alleen een grote bende dan.

easy fix
BaCo

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door BaCo »

Dat is ook een mooie oplossing, maar dan heb je wel nieuwe pakkingen nodig voor de top, of als dat heel blijft ook aantrekken?
Dank je wel voor de tip.
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: Cilindervoet pakking, 1200 1990 vervangen.

Ongelezen bericht door kruisje »

koppakking altijd vernieuwen, de rest is rubber, die hoef je dus niet te vernieuwen.

en zelfs als de voetpakking scheurt, doe ik t ook nog met silicone.
bij mij blijven ze altijd dicht op deze manier
Plaats reactie